Пам’ятка педагога-початківця

  1. Приходьте до кабінету за кілька хвилин до дзвінка, щоб переконатися, чи все готове до уроку, чи добре розставлено меблі, чи чиста дошка, чи підготовлено ТЗН, наочність. Заходьте в клас останнім. Привчайте учнів, щоб вони організовано вітали Вас. Огляньте кабінет, особливо – недисциплінованих учнів. Намагайтеся показати учням красу й привабливість організованого початку уроку, прагніть до того, щоб на це йшло щоразу все менше й менше часу.
  2. Не марнуйте час на пошуки сторінки свого предмета в класному журналі, це можна зробити на перерві. Не привчайте чергових прибирати дошку на початку уроку.
  3. Енергійно розпочинайте урок. Не ставте запитання: “Хто не виконав домашнього завдання?” – це привчає учнів до думки, що домашнє завдання можна не виконувати. Ведіть урок так, щоб кожен учень був постійно зайнятий справою, пам’ятайте: паузи, млявість, байдикування – вороги дисципліни.
  4. Захоплюйте учнів цікавим змістом матеріалу, створенням проблемних ситуацій, розумовою напругою. Контролюйте темп уроку, допомагайте слабким повірити у власні сили. Тримайте в полі зору весь клас. Особливо стежте за тими, в кого увага нестійка. Запобігайте спробам порушити порядок.
  5. Частіше звертайтеся з проханням й запитаннями до тих учнів, які намагаються займатися на уроці сторонніми справами.
  6. Мотивуючи оцінки знань, намагайтеся бути діловим, зацікавленим. Вкажіть учневі, над чим йому варто попрацювати, щоб отримати вищу оцінку.
  7. Наприкінці уроку дайте загальну оцінку класові та окремим учням. Нехай учні відчують задоволення від результатів своєї праці. Намагайтеся помічати позитивне в роботі недисциплінованих учнів, але не робіть цього занадто часто та за незначні зусилля.
  8. Закінчуйте урок одразу після дзвінка. Нагадайте про обов’язки чергового.
  9. Утримайтеся від зайвих зауважень.
  10. У разі недисциплінованості учнів намагайтеся обходитися без допомоги інших. Пам’ятайте: наведення дисципліни з допомогою чужого авторитету не дасть вам користі, а швидше зашкодить. За підтримкою краще зверніться до класу.
  11. Вступаючи в конфлікт з дітьми, не варто будувати відносини з ними за принципом “згори в низ”. Навіть малюк у взаєминах з дорослими прагне відстоювати свою незалежність. Карайте учня лише в тому випадку, коли без цього не можна обійтися.
  12. Плануючи свої перші уроки, подумайте:
  • як повинні поводити себе учні на уроці, які звички культурної поведінки потрібно виховувати. Виробляйте у вихованців певний стереотип поведінки;
  • які види робіт будуть виконуватись на уроці. Більшість різних порушень на уроці відбувається внаслідок недостатнього навантаження учнів корисною, цікавою роботою.
  1. Важливе завдання викладача – завбачити основні типові ситуації, які найчастіше виникатимуть на уроці. Помилці легше запобігти, ніж виправити її.

14.Учіться вислуховувати учнів до кінця, навіть тоді, коли вони відповідають неправильно.

  1. Мотивуючи оцінки учнів, намагайтеся бути діловим, зацікавленим. Вкажіть учневі над чим йому варто попрацювати, щоб отримати вищу оцінку. Основне призначення оцінки – правильно визначити результат навчання учнів, засвоєння ними знань, вмінь та навичок.
  2. Без вимог педагога неможлива організація діяльності учнів. Вимоги мають бути послідовними у постановці в певних ситуаціях. Необхідно добиватися обов’язкового їх виконання всіма учнями, не забувати про повагу до них як обов’зкову умову, утримуйтеся від зайвих зауважень.
  3. Наполегливо оволодівайте навичками самоаналізу уроку. Пам’ятайте слова В.О. Сухомлинського: “Хто намагається розібратися у хорошому і поганому на своїх уроках, у своїх взаємовідносинах з вихованцями, той уже досяг половини успіху”.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *