Методичні матеріали для педагогів

Організація освітнього процесу в закладі професійної (професійно-технічної) освіти у 2021-2022 навчальному році ( методичні рекомендації). Матеріали за посиланням https://drive.google.com/file/d/19E7nJjI7pVqdNiOIrxgwb6H7ZWmIdut_/view?usp=sharing

Методичні рекомендації для організації дистанційного навчання

План дій для викладача

План передбачає заходи для виходу з ситуації, коли треба терміново спланувати навчання здобувачів освіти на дому, технічні та методичні питання, пов’язані з організацією дистанційної навчальної роботи.

  1. Визначте, як будете проводити дистанційне навчання

В першу чергу продумайте, як ви будете працювати із здобувачами освіти. Дистанційну роботу можна проводити одним із способів, що описаний нижче, або використовувати їх комбінацію.

Зустрічі в режимі реального часу

Ви домовляєтеся із здобувачами освіти про час, коли буде проведено прямий ефір або призначена онлайн-зустріч. На онлайн-уроці ви пояснюєте матеріали, відповідаєте на питання здобувачів освіти і задаєте питання ім. В кінці статті ви знайдете список сервісів, що дозволяють проводити онлайн-зустрічі.

Дистанційне навчання через інтерактивні навчальні матеріали

Навчання здобувачів освіти можна вибудувати через інтерактивні навчальні матеріали, які містять інструкції, навчальний контент (відео, інтерактивні відео, текст, малюнки), самоперевірку, посилання і т.д.

  • Сплануйте роботу

Візьміть часовий відрізок, наприклад тиждень, і сплануйте роботу здобувачів освіти по вашому навчальному предмету. Щоб організувати роботу цілісно, ​​відштовхуйтесь від навчальних результатів, яких повинні досягти здобувачі освіти.

  • Визначте, як будете зв’язуватися із здобувачами освіти

У здобувачів освіти повинне бути посилання для входу, за яким вони отримують доступ до навчальних матеріалів. Длязв’язку можна використати: блог, сайт,мобільні додатки (Viber, Skype), закриту групу (Facebook, Instagram).

  • Почніть створювати навчальні матеріали

Звичні формулювання завдань «підручник, стр.23-25, прочитати і відповісти на питання» в дистанційному навчанні стають безглуздими, тому що не містять навчальної функції. Організувати навчальну роботу дистанційно – значить допомогти здобувачу освіти самостійно розібратися з тим, що він не знає і не вміє. А для цього здобувача освіти повинні бути навчальні матеріали та завдання, посильні для тієї групи, з якою ми працюємо.

До навчальних матеріалів додавайте інструкції по роботі (так, як якщо б ви пояснили в групі), вказуйте час, який потрібен для роботи над завданням і по вивченню матеріалів, необхідні стратегії, рекомендації та поради.

Можна використовувати вже готові навчальні матеріали, створені кимось іншим, можна створювати самим.

Нижче ви знайдете список тих цифрових сервісів, які допоможуть в розробці навчальних матеріалів.

  • Врахуйте виклики, з якими можемо зіткнутися

Виклик 1.Здобувачі освіти, які не працювали на уроці, можуть не почати працювати і дистанційно. Тут немає загального правила, яке можна порекомендувати кожному викладачу. Треба вирішувати індивідуально по кожному. Для когось спрацює спільна робота з одногрупниками, для когось навчальний матеріал, поданий інакше, для когось індивідуальна консультація з викладачем і т.п.

Виклик 2. На створення навчального матеріалу буде витрачатися певний час. Ми створюємо навчальний матеріал не для перевірки пам’яті здобувачів освіти або вміння вирішувати, а для того, щоб їх навчити. Одна справа, коли ми в аудиторії закладу передаємо те, що дуже добре знаємо, інша справа – зробити так, щоб це знання з’явилося в їх голові, причому коли вони працюють вдома.

6. Визначте,  які цифрові сервіси будете використовувати дляонлайн-зустрічііз здобувачами освіти

FacebookLive

Трансляція відео напряму з фейсбуку. Створіть закриту групу для здобувачів освіти, де можна буде запускати живі трансляції та проводити уроки онлайн безоплатно й без жодних обмежень у часі.

InstagramLive

Трансляція відео з інстаграму. Можна проводити у своєму акаунті. Якщо здобувачі освіти на вас підписані, то вони отримають сповіщення про вихід в ефір. Можна створити закритий акаунт групи й проводити онлайн-зустрічі там.

Skype

Сервіс для проведення відеоконференцій. У кожного здобувача освіти має бути акаунтSkype. Створюють групу й у призначений час роблять виклик, до якого приєднуються всі учасники групи.

Передавання навчального змісту

Перелічуємо сервіси, через які  можна передавати навчальний зміст.

Відео 

Відео можна створювати або за допомогою камери (телефона, наприклад), або з екрана монітора.

Робочі листи в гугл-документах 

Створюйте навчальний матеріял через гугл-документ і надавайте доступ. Кожен із них створює копію для себе, надає доступ викладачу з правом коментування й працює індивідуально чи спільно з кимось, залежно від завдання. Зручно в такий спосіб моніторити роботу учнів, скеровувати їх.

Edpuzzle  https://edpuzzle.com/

За допомогою  Edpuzzle викладач може створити інтерактивні відео, додаючи до останніх або вікторини з єдиним правильним варіантом відповіді, або відкриті питання, або коментарі у форматі аудіо, текстові коментарі чи аудіотреки.

Тести для самоперевірки

За допомогою цих сервісів учні можуть  перевіряти своє розуміння навчальної теми.

LearningApps https://learningapps.org/

Простий сервіс, який дозволяє створювати різні додатки для самоперевірки: текст з пропусками, вікторини, класифікація, інтерактивне відео тощо.

Kubbu  http://www.kubbu.com  

Інтерактивні завдання з будь-яких навчальних предметів.

Quizlet https://quizlet.com/

Сервіс, що дозволяє створювати флешкартки й ігри, які можна використовувати для будь-якого навчального ступеня та предмету. Quizlet частіше за все  розглядають як сервіс для вивчення слів іноземних мов.

Моніторинг

Під моніторингом передбачається спостереження за процесом навчання. Тут зазначені сервіси, які допомагають спостерігати за тим, наскільки результативноздобувачі освіти виконують завдання.

Робота в гугл-документах

Здобувачі освіти можуть працювати  над завданнями в гугл-документах разом  або ж індивідуально. Викладач має можливість відстежувати просування здобувачів освіти у межах запропонованих завдань і контролювати процес виконання.

Teacher.Desmos

Сервіс для викладачів математики. Це середовище дозволяє застосувати всі групи цифрових інструментів: створення навчального матеріалу, моніторинг, самоперевірку, зворотний зв’язок. Викладач математики розробляє інтерактивні завдання, потім надає доступ для роботи здобувачам освіти і відстежує їхню діяльність у  режимі реального часу. Надзвичайно зручно.

Classtime https://www.classtime.com/

Гасло платформи — більше часу вчителям для роботи із здобувачами освіти. Зручний сервіс для створення інтерактивних матеріалів різних типів (вікторина, так/ні, класифікація, сортування, виділення тексту) і для моніторингу навчального процесу.

Саме для математиків, хіміківта фізиків буде корисною вбудована функціяLaTeX, завдяки якій можна записувати формули.

Зворотний зв’язок

Сервіси, за допомогою яких ви отримуєте зворотний зв’язок від ваших здобувачів освіти.

DirectPoll

На цьому сервісі можна створити опитування за лічені секунди.  Використовуйте його для отримання зворотного зв’язку від здобувачів освіти. Питання можуть бути рефлексивного, навчального характеру або ж такими, що створені з метою проведення голосування.

GoogleForm

За допомогою форм можна створити навчальний тест, форму зворотного зв’язку чи анкету. 

Платформи для навчання

Через ці платформи зручно вибудовувати навчальний процес: розміщувати навчальні матеріяли, проводити обговорення, отримувати й надавати зворотний зв’язок.

GoogleClassroom https://classroom.google.com/

GoogleSites https://sites.google.com/

Блог

Користуйтеся будь-якою платформою, яка є зручною  для вас.